درکوچه های فرهنگ

انسان شناسی

درکوچه های فرهنگ

انسان شناسی

تازه های کتاب در غرب

«اگر نگاه‌ها کشنده بود»


عنوان کتابی است در باره بازتاب مد، جنایت، و خشونت در سینما که مارکتا اولیراوا مدیر فستیوال «مد در سینما» آن را ویرایش کرده و انتشارات والتر کونیگ در کلن آلمان آن را به زبان انگلیسی منتشر کرده است. 

این کتاب، به رابطه ظریف مد و خشونت در فیلم‌های گانگستری، جنایی و نوآر می‌پردازد.
از مرواریدها و جواهرات به سرقت رفته در فیلم‌های گانگستری و نوآر تا دستکش زنی که در صحنه جنایت باقی مانده، موضوع بررسی نویسندگان مقالات مختلف این کتاب جذاب و خواندنی است.


تمرکز بر روی تم‌هایی چون اغواگری زنانه و زیبایی و فساد در فیلم‌های جنایی- نوآر هالیوود، ویژگی اصلی این کتاب است و نشان می‌دهد که چگونه لباس، جواهرات و زیورآلات، در فیلم‌ها، عامل تمایز ژانرهای مختلف نوآر، گانگستری، تریلر، کارآگاهی و ترسناک از یکدیگر است.
تام گونینگ (نویسنده مقاله‌ای در باره خشت و آینه ابراهیم گلستان)، الیزابت ویلسن، کارولاین ایونس، راجر برتن و چارلی تی پورتر از نویسندگان این کتاب‌اند.
 

این کتاب که از چاپ بسیار نفیس و طراحی جلد و صفحات چشم‌گیری برخوردار است با قیمت ۲۴ پوند و ۹۹ پنس در بازار بریتانیا توزیع شده است. 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
خواننده 8 اردیبهشت 1388 ساعت 02:53 ب.ظ http://anthropology.blogsky.com

چه خوب است که جامعه شناسان ما به مسائلی همچون مد و منشا شکل گیری آن که نقشی اساسی بر روی جامعه ی ایران و سلیقه های مردم دارد بپردازند . خود من فکر میکنم که از عوامل پدیدآیی مد همین رسانه است به طور مثال خیلی از فیلم هایی که در تلویزیون پخش می شود سریعا در جامعه مد می شود مثل هد سر یا عروسک خرسی . البته من به طور کلی عرض می کنم و نظرم به طور خاص در مورد این کتاب نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد