امنیت اجتماعی!

 

امنیت اجتماعی !

     

 تامین امنیت افراد ضمانتی برای بقای حکومت آن جامعه است. حال چه کسی با چه ابزار و روشی و در چه موقعیتی اجازه برقراری این امنیت را دارد ؟

حق استفاده از ابزار قدرت توسط پلیس , قطعا متناسب با نقش اجتماعی اوست .ولی آیا افرادی با لباس مردمی حق استفاده از این ابزار را دارند ؟ آیا این امر ذهنیت مردم از پلیس را به سمت خشونت نمی برد ؟

سالهاست که افرادی با لباس شخصی بجای پلیس انجام وظیفه می کنند !

اینجاست که پلیس برای مردم ما دیگر تداعی کننده امنیت و آرامش نمی تواند باشد .

البته ظهور این طبقه در جامعه ما پدیده جدیدی نیست . اگرحضور آنها در جامعه حس نمی شد علت این بود که سالها همه مثل هم فکر می کردند,ولی در سال 1376 وقتی جریانهای فکری جدیدی در جامعه نشر پیدا کرد که شبیه به جریانهای فکری قبل نبود , لباس شخصی ها را هم توانستیم حس کنیم .

آنها آمدند تا به باور خود امنیت به خطر افتاده جامعه را نجات دهند , ولی اکنون با آمدنشان جان مردم را به خطر انداخته اند.

البته طبیعی است که مقاومت در برابر تغییر آرمان هایی که سالها پابرجا بوده اند با خشونت همراه باشد .شاید علت , عدم انعطاف پذیری این آرمان هاست و این عدم انعطاف , تحمل غیر را کاهش می دهد .

اگر این آرمان ها با شرایط روز جامعه خود تطابق داشته باشند  ( البته جامعه ای که تمام نفرات انسانی آن به عنوان مردم آن جامعه به حساب بیایند ) دیگر آن جامعه با پدیده ای مانند لباس شخصی ها روبرو نمی شود.

قرآن های بر سر نیزه

قرآن های بر سر نیزه

زمانی شاهان خود را بخاطر شرکت در مجالس مذهبی بر مسند قدرت می نشاندیم ,گاه با نمادهایی به رنگ سبز پای اولاد پیغمبر بودن را وسط می کشیم وگاه با بوسه بر دستان پدران شهیدمان نمایش مردمی بودن می دهیم .

سالهاست که از ارزشهای دینی ما به عنوان ابزاری برای حفظ منافع خود در عرصه سیاست استفاده می کنند.

سیاست و دادگستری در بطن نهاد دین قرار داشت و بعدها سیاست مهم شد چون حماسه مهم شد. حالا سیاست وجود دارد و هرجا که کم می آورد دوباره به آغوش دین , این نهاد مادر برگشته و ازآن مایه می گذارد.

بعد از واقعه هجدهم تیر فضای دانشگاهها را با شهیدانمان آراستند به منظور حفظ و ترویج مقدسات دینی ولی افسوس که آنقدر این مقدسات را دم دست قرار می دهند که مثل قرآن های کنار سجاده هایمان رنگ و بوی عادت بگیرند .

شاید با این نگاه بهتر باشد که دین را از سیاست خود جدا کنیم تا فرصت را از دست فرصت طلبان بگیریم , ولی مگرمی توان دین را در خانه ها محبوس کرد ؟

اما می توانیم در نگاههای ارزشی خود بازنگری کنیم تا برای آیندگان وجود دین همچنان نتیجه گرایش بشر به خرد تعریف شود و حداقل برای آنها دیگر شهید قرآن سرنیزه نباشد.

مطلبی از سایت 3jokes:تاثیر بحران اقتصادی روی آرم شرکتهای معروف


تاثیر بحران اقتصادی روی آرم شرکت های معروف
اگر هر کدام از عکس ها باز نشدند روی آن عکس
رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.

 

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

زیراکس تولید کننده انواع دستگاه های چاپ و کپی هست.

منبع : 3jokes

ادامه نوشته

مشاعره

 

 دعوایی که بین حافظ و صائب و شهریار بر سر آن ترک شیرازی

اتفاق افتاده:

به قول حضرت حافظ:

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

هر آنکس چیز می بخشد، ز جان خویش می بخشد

نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

به خال هندو اش بخشم سر و دست و تن و پا را

و شهریار در جواب می گوید:

هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد

نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را

سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند

نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

به خال هندو اش بخشم تمام روح و اجزا را

و دوستی گوید:

هر آن کس چیز می بخشد، به زعم خویش می بخشد

یکی شهر و یکی جسم و یکی هم روح و اجزا را

کسی چون من ندارد هیچ در دنیا و در عقبا

نگوید حرف مفتی چون ندارد تاب اجرا را

 

یادی از شریعتی ...

خدايا کفر نمي‌گويم،
پريشانم،
چه مي‌خواهي‌ تو از جانم؟!
مرا بي ‌آنکه خود خواهم اسير زندگي ‌کردي.

خداوندا!
اگر روزي ‌ز عرش خود به زير آيي
لباس فقر پوشي
غرورت را براي ‌تکه ناني
‌به زير پاي‌ نامردان بياندازي‌
و شب آهسته و خسته
تهي‌ دست و زبان بسته
به سوي ‌خانه باز آيي
زمين و آسمان را کفر مي‌گويي
نمي‌گويي؟!

خداوندا!
اگر در روز گرما خيز تابستان
تنت بر سايه‌ي ‌ديوار بگشايي
لبت بر کاسه‌ي‌ مسي‌ قير اندود بگذاري
و قدري آن طرف‌تر
عمارت‌هاي ‌مرمرين بيني‌
و اعصابت براي‌ سکه‌اي‌ اين‌سو و آن‌سو در روان باشد
زمين و آسمان را کفر مي‌گويي
نمي‌گويي؟!

خداوندا!
اگر روزي‌ بشر گردي‌
ز حال بندگانت با خبر گردي‌
پشيمان مي‌شوي‌ از قصه خلقت، از اين بودن، از اين بدعت.
خداوندا تو مسئولي.

خداوندا تو مي‌داني‌ که انسان بودن و ماندن
در اين دنيا چه دشوار است،
چه رنجي ‌مي‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است

 

دکترشریعتی

موضع مشاهیر

سلام، سال نو مبارك

موقعي كه اين مطلب را خوندم برام جالب بود كه چند نفر از مشاهير علم و ادب درباره پيامبر نظر دادن و البته همه محترمانه اعتراف به حقانيت ايشون داشتن گفتم شايد براي شما هم جالب باشد

تولستوي نويسنده و فيلسوف اخلاق گراي معروف روسيه كه آموزه هايش سرمشق رهبران بزرگ سياسي در جهان بوده است دركتاب اسلام و عرب دكتر گوستاولوبون ص154 و 159 نظريه صائبي در مورد پيامبر اسلام دارد. وي كه سرمشق افرادي همچون گاندي بوده چنين مي گويد: شخص شخيص پيامبر اسلام سزاوار همه گونه احترام و اكرام مي باشد. شريعت پيغمبر اسلام بعلت توافق آن با عقل و حكمت در آينده علمگير خواهد شد.

كارل ماركس فيلسوف سياستمدار و انقلابي آلماني الاصل در قرن 19 با درك عميق از شخصيت پيامبر عظيم الشان اسلام چنين اظهار مي دارد: محمد مردي بود كه از ميان مردمي بت پرست با اراده آهنين برخاست و آنان را به يگانه پرستي دعوت كرد و در دلهاي ايشان جاوداني روح و روان را بكاشت بنابراين او را نه تنها بايد در رديف مردان بزرگ و برجسته تاريخ شمرد بلكه سزاوار است كه به پيامبري او اعتراف كنيم و از دل و جان بگوييم كه او پيامبر خدا بوده است.

كتاب محمد عند علماء الغرب ص101

مهاتما گاندي در كتاب اسلام شناسي غرب ص 36 مي گويد: حيات شخص پيامبر اسلام به نوبه خود نشانه و سرمشق بارزي براي رد فلسفه عنف و اجبار در امر مذهب است.

جواهر لعل نهرو در كتاب نگاهي به تاريخ جهان مي گويد: مذهبي كه پيامبر اسلام تبليغ مي كرد به واسطه سادگي و راستي و درستي آن و دارا بودن طعم دموكراسي و برابري مورد استقبال توده هاي كشورهاي مجاور شد.

ولتر فرانسوي در كتاب اسلام از نظر ولتر ص 28 و 53 مي گويد: حضرت محمد بي گمان مردي بسيار بزرگ بود. وي جهانگشايي توانا، قانونگذاري خردمند، سلطاني دادگر و پيامبري پرهيزگار بود. او بزرگترين نقشي را كه ممكن بود در مقابل چشمان مردم عادي ايفا كند در روي زمين ايفا كرد.

پير سيمون لاپلاس منجم، رياضيدان بسيار معروف فرانسوي قرن 18 و 19 ميلادي مي باشد كه نظريات او تحولات بزرگي در مورد نجوم ايجاد كرده يكي از محققيني است كه در مورد دين مبين اسلام چنين اظهار نظر نموده است: گر چه ما به اديان آسماني  عقيده نداريم ولي آيين حضرت محمد(ص) و تعاليم او دو نمونه اجتماعي براي زندگي بشريت است بنابراين اعتراف مي كنيم كه ظهور دين او و احكام خردمندانه اش بزرگ و با ارزش مي باشد و به همين جهت از پذيرش تعاليم حضرت محمد(ص) بي نياز نيستيم.

مجله مكتب اسلام ارديبهشت 52ص 69

پرفسور ارنست هگل يكي از بزرگترين و پر نفوذ ترين فلاسفه قرن 19 و آلماني الاصل در كتاب زندگاني محمد نوشته توماس كارلايل ص48 مي گويد: اسلاميت طرح خيلي جديد و در عين حال، طرح غير مخدوش و بسيار عالي توحيد است.

هربرت جرج ولز نويسنده و محقق انگليسي در كتاب سرمايه سخن مي گويد: اسلام تنها ديني است كه هر بشر شرافتمند مي تواند به داشتن آن افتخار ورزد و تنها ديني است كه من دريافته ام و بارها گفته ام كه از سر خلقت آگاه است و با راز آفرينش آشنا و همه جا با تمدن همراه است.

 

 

سال نو مبارک

 پیدایش جشن نوروز 3jokes happy new year 3

 

جشن نوروز را به نخستین پادشاهان نسبت می دهند. شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری چون فردوسی، عنصری، بیرونی، طبری و بسیاری دیگر كه منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبیات پیش از اسلام بوده ، نوروز را از زمان پادشاهی جمشید می دانند.

در خور یادآوری است كه جشن نوروز پیش از جمشید نیز برگزار می شده و ابوریحان نیز با آن كه جشن را به جمشید منسوب می كند یادآور می شود كه : «آن روز كه روز تازه ای بود جمشید عید گرفت؛ اگر چه پیش از آن هم نوروز بزرگ و معظم بود».

 

روایت های اسلامی درباره نوروز

 

آورده اند كه در زمان حضرت رسول (ص) در نوروز جامی سیمین كه پر از حلوا بود برای پیغمبر هدیه آوردند و آن حضرت پرسید كه این چیست؟ گفتند كه امروز نوروز است. پرسید كه نوروز چیست؟ گفتند عید بزرگ ایرانیان. فرمود: آری، در این روز بود كه خداوند عسكره را زنده كرد. پرسیدند عسكره چیست؟ فرمود عسكره هزاران مردمی بودند كه از ترس مرگ ترك دیار كرده و سر به بیابان نهادند و خداوند به آنان گفت بمیرید و مردند. سپس آنان را زنده كرد وابرها را فرمود كه به آنان ببارند از این روست كه پاشیدن آب در این روز رسم شده. سپس از آن حلوا تناول كرد و جام را میان اصحاب خود قسمت كرده و گفت كاش هر روزی بر ما نوروز بود.

 

و نیز حدیثی است از معلی بن خنیس كه گفت: روز نوروز بر حضرت جعفر بن محمد صادق در آمدم گفت آیا این روز را می شناسی؟ گفتم این روزی است كه ایرانیان آن را بزرگ می دارند و به یكدیگر هدیه می دهند. پس حضرت صادق گفت سوگند به خداوند كه این بزرگداشت نوروز به علت امری كهن است كه برایت بازگو می كنم تا آن را دریابی. پس گفت: ای معلی ، روز نوروز روزی است كه خداوند از بندگان خود پیمان گرفت كه او را بپرستند و او را شریك و انبازی نگیرند و به پیامبران و راهنمایان او بگروند. همان روزی است كه آفتاب در آن طلوع كرد و بادها وزیدن گرفت و زمین در آن شكوفا و درخشان شد. همان روزی است كه كشتی نوح در كوه آرام گرفت. همان روزی است كه پیامبر خدا، امیر المومنین علی (ع) را بر دوش خود گرفت تا بت های قریش را از كعبه به زیر افكند. چنان كه ابراهیم نیز این كار را كرد. همان روزی است كه خداوند به یاران خود فرمود تا با علی (ع) به عنوان امیر المومنین بیعت كنند. همان روزی است كه قائم آل محمد (ص) و اولیای امر در آن ظهور می كنند و همان روزی است كه قائم بر دجال پیروز می شود و او را در كنار كوفه بر دار می كشد و هیچ نوروزی نیست كه ما در آن متوقع گشایش و فرجی نباشیم، زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ماست.

 

منبع : مجله ی موفقیت 

اطلاعات جالبی درباره نام محله‌های تهران و علت نامگذاری‌شان.

اطلاعات جالبی درباره نام محله‌های تهران و علت نامگذاری‌شان
سید خندان
سید خندان نام ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران بوده است. سیدخندان پیرمردی دانا بوده که پیش گویی‌های او زبانزده مردم در سی یا چهل سال پیش بوده است. دلیل نامگذاری این منطقه نیز احترام به این پیرمرد بوده است.

فرمانیه
در گذشته املاک زمین‌های این منطقه  متعلق به کامران میرزا نایب‌السلطنه بوده است و بعد از مرگ وی به عبدالحسین میرزا فرمانفرما  فروخته شده است.

فرحزاد

این منطقه به دلیل آب و هوای فرح انگیزش به همین نام معروف شده است.

شهرک غرب

دلیل اینکه این محله به نام شهرک غرب معروف شد ساخت مجتمع‌های مسکونی این منطقه با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و به مانند مجتمع‌های مسکونی آمریکایی بوده و در گذشته نیز محل اسکان بسیاری از خارجی‌ها بوده است.

آجودانیه
آجودانیه در شرق نیاوران قرار دارد و تا اقدسیه ادامه پیدا می‌کند. آجودانیه متعلق به رضاخان اقبال السلطنه وزیر قورخانه ناصرالدین شاه  بوده،  او ابتدا آجودان مخصوص شاه بوده است.

اقدسیه
نام قبلی اقدسیه (تا قبل از 1290 قمری) حصار ملا بوده است. ناصرالدین شاه زمین‌های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود به نام امینه اقدس (اقدس الدوله) کاخی ساخت و به همین دلیل این منطقه به اقدسیه معروف شد.

جماران
زمین‌های جماران متعلق به سید محمد باقر جمارانی از روحانیان معروف در زمان ناصر الدین شاه بوده است. برخی از اهالی  معتقدند که در کوه‌های این محله از قدیم مار فراوان بوده و مارگیران برای گرفتن مار به این ده می‌آمدند و دلیل نامگذاری این منطقه نیز همین بوده است و عده ای هم معتقدند که جمر و کمر به معنی سنگ بزرگ است و چون از این مکان سنگ‌های بزرگ به دست می آمده ‌است‌، آن‌جا را جمران‌، یعنی محل به‌ دست آمدن جمر نامیده‌اند.

پل رومی

پل رومی در واقع پل کوچکی بوده که دو سفارت روسیه و ترکیه را هم متصل می‌کرده است. عده‌ای هم معتقدند که نام پل از مولانا جلال‌الدین رومی گرفته‌شده است‌.

جوادیه (در جنوب تهران)
بسیاری از زمین‌های جوادیه متعلق به آقای فرد دانش بوده است که اهالی محل به او جواد آقا بزرگ لقب داده بودند. مسجد جامعی نیز توسط جواد آقا بزرگ در این منطقه بنا نهاده است که به نام مسجد فردانش هم معروف است.

داودیه (بین میرداماد و ظفر)

میرزا آقاخان نوری صدر اعظم این اراضی را برای پسرش‌، میرزا داودخان‌، خرید و آن را توسعه داد. این منطقه در ابتدا ارغوانیه نام داشت و بعدها به دلیل ذکر شده داودیه نام گرفت‌.

درکه
اگر چه هنوز دلیل اصلی نامگذاری این محل مشخص نیست اما برخی آنرا مرتبط به نوعی کفش برای حرکت در برف که در این منطقه استفاده می شده و به زبان اصلی «درگ» نامیده می شده است دانسته‌اند.

دزاشیب (در نزدیکی تجریش)
روایت شده است که  قلعه بزرگی در این منطقه به نام « آشِب » وجود داشته است و در گذشته نیز به این منطقه دزآشوب و دزج سفلی و در لهجه محلی ددرشو می‌گفتند.

زرگنده
احتمالا دلیل نامگذاری این محل کشف سکه‌ها و اشیاء قیمتی در این محل بوده است. در گذشته این منطقه  ییلاق کارکنان روسیه  بوده است.

قلهک
کلمه قلهک از دو کلمه "قله‌" و "ک‌" تشکیل شده است که قله معرب کلمه کله‌، مخفف کلات به معنای قلعه است‌. عقیده اهالی بر این است که به دلیل اهمیت آبادی قلهک که سه راه گذرگاه‌های لشگرک‌، ونک و شمیران بوده است‌، به آن( قله- هک) گفته شده است‌.

کامرانیه

زمین‌های این منطقه ابتدا به میرزا سعیدخان‌، وزیر امور خارجه‌تعلق داشت، و سپس کامران میرزا پسربزرگ ناصرالدین شاه‌، با خرید زمین‌های حصاربوعلی‌، جماران و نیاوران‌، اهالی منطقه را مجبور به ترک زمین‌ها کرد و سپس آن جا را کامرانیه نامید.

محمودیه ( بین پارک وی و تجریش یا ولیعصر تا ولنجک)
در این منطقه باغی بوده است که متعلق به حاج میرزا آقاسی بوده است و چون نام او عباس بوده آنرا عباسیه می‌گفتند. سپس علاءالدوله این باغ بزرگ را از دولت خرید و به نام پسرش‌، محمودخان احتشام‌السلطنه‌، محمودیه نامید.

نیاوران
نام قدیم این منطقه گردوی بوده است و برخی معتقدند در زمان ناصرالدین شاه نام این ده به نیاوران تغییر کرده است به این ترتیب که نیاوران مرکب از "نیا" (حد، عظمت و قدرت‌) ؛"ور" (صاحب‌) و "ان‌" علامت نسبت است و در مجموع یعنی کاخ دارای عظمت‌.

ونک
نام ونک تشکیل شده است از دو حرف (ون‌) به نام درخت و حرف (ک)که به صورت صفت ظاهر می‌شود.

یوسف آباد
منطقه یوسف آباد را میرزا یوسف آشتیانی مستوفی‌الممالک در شمال غربی دارالخلافه ناصری احداث کرد و به نام خود، یوسف آباد نامید. 

پل چوبی
 قبل از این که شهر تهران به شکل امروزی خود درآید، دور شهر دروازه هایی بنا شده بود تا دفاع از شهر ممکن باشد. یکی از این دروازه‌ها، دروازه شمیران بود با خندق‌هایی پر از آب در اطرافش که برای عبور از آن‌، از پلی چوبی استفاده می‌شد. امروزه از این دروازه و آن خندق پر از آب اثری نیست‌، اما این محل همچنان به نام پل چوبی معروف است.

شمیران

نظریات مختلفی درباره این نام شمیران وجود دارد. یکی از مطرح ترین دلایل عنوان شده ترکیب دو کلمه سمی یا شمی به معنای سرد و « ران » به معنای جایگاه است  و در واقع شمیران به معنای جای سرد است. به همین ترتیب نیز تهران به معنای جای گرم است.
همچنین در نظریه دیگری به دلیل وجود قلعه نظامی در این منطقه به آن شمیران می‌گفتند و همچنین  برخی نیز  معتقدند که‌ یکی از نه ولایت ری را شمع ایران می‌گفتند که بعدها به شمیران تبدیل شده است.

گیشا
نام گیشا که در ابتدا کیشا بوده است برگرفته از نام دو بنیانگذار این منطقه (کینژاد و شاپوری) می‌باشد.

منیریه (در جنوب ولیعصر)
منیریه در زمان قاجار یکی از محله‌های اعیان نشین تهران بوده و گفته شده نام آن از نام زن کامران‌میرزا، یکی از صاحب‌منصبان قاجر، به نام منیر گرفته شده‌است.

تاریخچه رنگ سفید لباس عروس.

 

 

پیراهن سفید عروس، یادگاری از عصر ویکتوریایی

 

رسم پوشیدن لباس عروس به رنگ سفید، به دوران ملكه ویكتوریا برمی‌گردد. پیش از آن عروس ها، بسته به موقعیت اجتماعی خود، انواع متنوعی از رنگ ها و مواد را برای لباس عروس انتخاب می‌كردند. در آن روزگار رنگ سفید نشانه پاكی و عفت نبود، بلكه رنگ آبی دارای این معنا بود. در حقیقت بسیاری از زنان به همین دلیل رنگ آبی را برای لباس عروسی خود انتخاب می‌كردند. از طرفی رنگ سفید نشانه ثروت و توانگری بود.

 

ازدواج ملكه ویكتوریا با پسر عموی خود شاهزاده آلبرت در سال 1840، بیشترین تاثیر را بر مراسم عروسی گذاشت. ملكه ویكتوریا نخستین فرد سلطنتی نبود كه پیراهن عروس سفید رنگ پوشید، اما نخستین فرد در دوره مدرن بود. رنگ سفید، رنگ مرسوم برای مراسم سوگواری سلطنتی بود و اگرچه همیشه به این عنوان استفاده نمی‌شد، اما به عنوان رنگی مناسب برای مراسم عروسی شاهانه هم محسوب نمی‌شد. ملكه و یكتوریا با ازدواج در لباسی سفید، چرخ ها را به حركت درآورد. رنگ سفید عموما برای لباس عروسی انتخاب نمی‌شد و لباس ویكتوریا باعث شگفتی شد. البته این لباس، غافلگیری ناخوشایندی نبود، زیرا به زودی زنان در سرتاسر اروپا و آمریكا از لباس های سفید برای عروسی خود استفاده كردند. اگرچه عروس هایی هم وجود داشتند كه همچنان در لباس هایی به رنگهای دیگر ازدواج می‌كردند؛ اما رنگ سفید به عنوان رنگی مناسب و عالی برای  لباس عروس تعیین شده بود و از آن زمان تا كنون ادامه یافته است. در حقیقت بسیار نادر است كه عروسی در لباسی به رنگی غیر از سفید ازدواج كند.

 

خبری از آینده رسانه مستقل ایرانیان:روسیه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده هروئین

روسیه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده هروئین جهان

 

 ویکتور ایوانف که پیشتر یک افسر کا.گ ب و عضو بلندپایه دولت روسیه بود می گوید روسیه نه تنها به مواد مخدر افغانستان وابسته شده بلکه هم اکنون به اولین مصرف کننده هروئین در دنیا تبدیل شده است.

روسیه می گوید این کشور به بزرگ ترین مصرف کننده هروئین در دنیا تبدیل شده است.

به گزارش بی بی سی، ویکتور ایوانف، رئیس اداره ضد مخدر روسیه پیش از شروع نشست سازمان ملل درباره مواد مخدر در وین گفت حدود هفتاد درصد هروئین های کشف شده در این کشور از افغانستان است.

او از سازمان ملل خواست تا اقدامات بیشتری در مبارزه با این معضل انجام دهد.

جیمز راجرز، خبرنگار بی بی سی در روسیه می گوید آقای ایوانف، دورنمای تیره و تاری از مشکل موجود در این کشور ارائه داده است.

ویکتور ایوانف که پیشتر یک افسر کا.گ ب و عضو بلندپایه دولت روسیه بود می گوید روسیه نه تنها به مواد مخدر افغانستان وابسته شده بلکه هم اکنون به اولین مصرف کننده هروئین در دنیا تبدیل شده است.

آقای ایوانف پیش از سفر به وین، در مسکو به خبرنگاران گفت در دو ماه اول سال جاری میلادی، 400 کیلوگرم هروئین در روسیه کشف و ضبط شده که افزایشی هفتاد درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می دهد.

این مقام روسی افرود زمان آن رسیده تا جامعه جهانی علیه مواد مخدر در افغانستان وارد عمل شود.

او به طور مستقیم نیروهای اتئلاف تحت رهبری آمریکا را در وخیم تر شدن اوضاع مقصر ندانست اما گفت زارعان افغان از وضعیت متشنج سیاسی و نظامی برای کشت خشخاش استفاده کرده اند.

حدود نود درصد از کل هروئین جهان در افغانستان تولید می شود که ارزش آن در بازارهای مصرف به چند میلیارد دلار می رسد.

مواد مخدر افغانستان ظرف چند سال اخیر، در بازارهای جهانی به فروش رسیده است. انتقال تریاک به کشورهای خارجی، نشان می دهد که میلیون ها دلار پول ناشی از فروش آن بدست آمده است.

با این حال، هنوز روشن نیست که چه کسانی مسئول مستقیم قاچاق و تجارت مواد مخدر در افغانستان هستند.

برگرفته ازآینده رسانه مستقل ایرانیان