درکوچه های فرهنگ

انسان شناسی

درکوچه های فرهنگ

انسان شناسی

تازه های کتاب

 

 

  

«مرگ همین گوشه کنارهاست»


 

مرگ همین گوشه کنارهاست عنوان نخستین مجموعه‌ی داستانی است که از کیومرث مسعودی در هزار نسخه از سوی نشر افراز در تهران منتشر شده است.  


این مجموعه شامل سه داستان با نام های «بعد از ظهر تابستان آن سال‌ها»، «مرگ همین گوشه کنارهاست» و «رویاها» ست. نگاه واقع‌گرای او به جامعه و آدم‌ها، از ویژگی‌های داستان‌های مسعودی است. نثر روان و جذاب همراه با سادگی روایت در عین خطی نبودن آن، از ویژگی‌های دیگر داستان‌های این مجموعه است.


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: خورشید در آسمان سربی آن بعدازظهر تابستانی، بر همه‌چیز و همه‌کس می‌تابید. هوا غلیظ و تفتیده از بوی قیر و آسفالت تازه ریخته‌شده بود. سکوت، سکوت گرم بعدازظهر تابستان.
سیدجعفر مثل بقیه‌ی کسبه‌ی محل روی چهارپایه‌اش در فضای نیمه‌تاریک ته دکان نشسته بود و چرت می‌زد. سگ سیاهی زبان نازکش را از دهان درآورده و له‌له می‌زد، در سایه‌ی جرز نمور که خاکش نمناک و خنک بود. آفتاب که جلوتر می‌آمد سگ بیشتر در کنج جرز فرو می‌رفت. سکوتی رخوتناک و خواب‌آور همه‌چیز را در لجه‌ی خود فروبرده بود.
 

کیومرث مسعودی جامعه‌شناس، پژوهشگر شهری، و داستان نویس خرم‌آبادی است که سالیان درازی است که داستان کوتاه می‌نویسد .
 

مسعودی علاوه بر داستان‌نویسی، به پژوهش‌های دامنه‌داری در باره موضوع‌هایی نظیر شهرنشینی، هویت شهری، سینما و جامعه، ادبیات و جامعه، حاشیه نشین‌ها، معماری مدرن و سنتی ایران، شهرنشینی در ایران، فضاهای عمومی، فضاهای شهری، سنت و مدرنیته در ایران پرداخته است. مقاله‌های تحقیقی او تا کنون در روزنامه‌ها و رسانه‌هایی چون شرق، ایران، همشهری، جستارهای شهرسازی و رادیو زمانه منتشر شده‌است.

 

قیمت این کتاب ۲۰۰۰۰ ریال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد